twee weken niks - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu twee weken niks - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu

twee weken niks

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg bas

09 Augustus 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allen

Ondanks dat (of juist omdat) er twee weken niks bijzonders gebeurd is toch maar weer even een update. Want alhoewel er niks bijzonders gebeurd is, zijn er wel een heleboel andere dingen gebeurd.

Colleges zijn nu goed begonnen, na lang wikken en wegen en wat overleg met docenten en de roostermaker heb ik uiteindelijk mijn vakkenpakket samengesteld. Ik kon het toch niet laten om een extra vak te kiezen, maar dat is maar een klein vak wat mijn totale studielast naar 35 ECTS voor een halfjaar brengt. Ik volg nu vakken in Computer science, maths, geophysics, civil engineering en geography. Het niveau wisselt heel sterk, het computer science en civil engineering vak zijn vrij simpel, terwijl ik voor maths en geophysics flink aan de bak moet. Mijn rooster is echt idioot, maandag van 8-18 (met 2 tussenuren), dinsdag van 16-17, woensdag van 11-19 (zonder tussenuren) en donderdag en vrijdag van 11-12 en 13-14. Helaas doen ze wel veel aan huiswerk, dus mijn rustige dagen werk ik ook nog relatief veel. De connecties die ik maak wisselen ook per vak, bij het geography vak zitten wat andere internationale studenten uit de flat, net als bij civil engineering en geophysics, maar bij maths en compsci ken ik nog niemand (hoewel dat ook collegezalen zijn met een zo'n 300 man, dus dat legt ook niet makkelijk connecties).

Binnen de flat begin ik wel steeds meer mensen te kennen, en ik heb regelmatig gezellige avonden. Er zitten vooral veel Amerikanen die dol zijn op (heel veel) bier zuipen, wat ik voor 1 avond in de week ook best leuk vind, maar andere avonden doe ik het rustiger aan met wat Europeanen en Aziaten. Verder ben ik lid geworden van de tennisvereniging, en hoewel die het bij lange na niet haalt bij de Uithof, denk dat ik me daar ook wel ga vermaken. Aangezien ik bij tennis maar 1x per week kan trainen ga ik verder nog naar de gym, bevalt ook goed.

Om toch nog iets typisch Nieuw Zeelands aan dit verslag toe te voegen: ik ben vandaag naar Waiheke island geweest, een van de eilanden in de baai voor Auckland, wat best mooi was. We hadden mountainbikes gehuurd om het eiland rond te rijden, maar aangezien alles geasfalteerd was en ontzettend heuvelachtig, had ik toch liever racefietsen gehad (echt ontzettend verzuurde benen na het beklimmen van de zoveelste heuvel, en toen kwam het briljante idee, "o ja, we moeten ook nog terug..." ). Morgen spierpijn dus. Het weer was wel ok, bewolkt met zo nu en dan een beetje zon, maar waarschijnlijk door de dunne ozonlaag hierzo voel ik mijn gezicht een beetje branden.

Zoals jullie lezen vermaak ik me prima, maar ik mis Nederland (een beetje) en een aantal mensen die er in wonen (een wat groter beetje) toch wel. Aan de andere kant, de eerste maand zit er alweer op, nog minder dan 5 te gaan, de tijd gaat echt te snel dus ik blijf voorlopig nog even genieten van het hier zijn.

Cheers
Bas

  • 09 Augustus 2009 - 09:56

    Marina:

    wat goed dat je ons zo op de hoogte houdt, mooie foto's!een goede aanvulling op het skypen

  • 09 Augustus 2009 - 11:43

    Merit:

    He hoi
    Ik zit inmiddels in Oamaru (goed voor je geografische kennis van NZ). Ik vroeg me af of je dat vak waarbij ik 1 college mee ben geweest nog volgt of toch niet...

    Groetjes Merit

  • 09 Augustus 2009 - 15:14

    Bauk:

    kijk daar is die update en foto's, heel leuk! goed hoor, ja flink genieten voor je t weet sta ik alweer voor je neus :-)
    succes weer vd week! en plezier met de spierpijn :-)

  • 09 Augustus 2009 - 17:53

    Irene:

    Ik ken het gevoel!

    Sounds good roomie,
    xx

  • 09 Augustus 2009 - 20:46

    Bert Vogelaar:

    Ik wil even hevig protesteren tegen de opmerking dat "civil engineering" simpel zou zijn. Auckland zal wel niet het niveau van Delft halen, waar de ware civielen worden (maar in ieder geval werden) opgeleid...... bert TUD 1980.

  • 12 Augustus 2009 - 14:40

    Opa:

    Wij genieten van je reisverslag en blijven via
    je mail ook op de hoogte
    van je studie.Wat mijn onderwijshart goed deed:veel huiswerk.Daar heb ik vertrouwen in.Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

bas

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 18468

Voorgaande reizen:

19 Mei 2012 - 24 Januari 2013

Stage @ CSIRO

07 Juli 2009 - 03 Januari 2010

Geologie down under

Landen bezocht: