Een zware week en een leuk weekend - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu Een zware week en een leuk weekend - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu

Een zware week en een leuk weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg bas

28 Juli 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allen

Mijn eerste collegeweek zit erop, en eerlijk gezegd valt het een beetje tegen. Tijdens veldwerk ben ik doodgegooid met discussies over het makkelijke eerste jaar van AW, maar als ik kijk naar wat hier door moet gaan voor 3e jaars vakken geologie denk ik niet dat we moeten klagen. Het niveau van de universiteit is echt laag en alle docenten behandelen je alsof je 3 bent, heel frustrerend. Colleges zijn echter verplicht, dus ik zal er maar even aan moeten wennen. Gelukkig zijn de vakken geofysica, computer science en wiskunde wel interessant, en mag ik in mijn eerste 2 weken nog vakken switchen, dus geologie gaat er waarschijnlijk uit.
Gelukkig waren er ook andere dingen dan college, maandag en dinsdag was Merit, een vriendin van Biton die aan het backpacken is in NZ, langsgekomen, er was dinsdag een bowlingavond met de flat en donderdag een spelletjesavond voor internationale studenten (nog nooit zoveel lol gehad tijdens een potje boonanza, het is uitermate grappig om een Duitser aan een Maleisier te horen vragen "do you have a schnijbohn? (snijboon)" Waarop de Maleisier antwoordt "nee, maar een toe-ienboon (tuinboon).) en vrijdag heb ik mijn eerste tennismeeting gehad, die ondanks twee maanden geen training best geslaagd was.

Na die zware week besloten Martijn en ik dat het tijd was om wat leuks te doen, dus samen met Nigel (een Maleise jongen uit de flat) zijn we naar Rotorua geweest, de thermal hotspot (zowel geologisch als toeristisch...) van NZ. We zijn naar geisers geweest, hebben een modder- en thermaalbad genomen en gemountainbiked van vulkanische hellingen.

Nu is de tweede week begonnen en nu gaat het echte werk beginnen, want de eerste week was nog werkcollege vrij.

In de hoop dat deze de update niet te lang was neem ik afscheid van jullie

Bas

  • 28 Juli 2009 - 17:01

    Irene:

    Te lange update? Mwah, valt mee hoor! Die van mij zijn langer haha.
    Hoop dat je wat diepgaandere vakken vind!
    Besos

  • 01 Augustus 2009 - 14:35

    Opa Kees:

    Zo'n modderbad heb ik ook nog altijd willen nemen.Is er nooit van gekomen.Dus nu in de tweede week ga je pas echt werken.Ik ben benieuwd,wat dat inhoudt.Groejes.

  • 08 Augustus 2009 - 18:24

    Bauk:

    en, dit weekend weer leuke dingen beleefd? en, al nieuwe fotos beschikbaar? ik wil een update!!!! :-)
    hier heerlijk zonnig zomerweer mmmmm !! Kan die winterjas in NZ al uit???? plezier weer komende week!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

bas

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 18521

Voorgaande reizen:

19 Mei 2012 - 24 Januari 2013

Stage @ CSIRO

07 Juli 2009 - 03 Januari 2010

Geologie down under

Landen bezocht: