avonturen van een geadopteerde engelsman - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu avonturen van een geadopteerde engelsman - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu

avonturen van een geadopteerde engelsman

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg bas

26 November 2009 | Australië, Alice Springs

G'day G'day

Mijn eerste 1,5 week Australie zit erop, en het is hier toch echt wel heel anders dan in NZ. Ik heb geen flauw idee wat wel en wat niet te vertellen, maar ik ga mijn best doen om er een niet al te chaotisch verhaal van te maken.

De vlucht van Auckland naar Darwin ging prima, de douane in Australie is echt een lachertje, ze checkten echt helemaal niks, ondanks dat ik op een formulier had ingevuld dat ik wat spullen bij me had waar ze in Australie niet heel blij mee zijn. Ik vond het echter geen probleem, want ik was echt ontzettend gaar na een nacht van 2 uur slaap. Ik heb lekker in het vliegtuig liggen pitten en bij aankomst in Darwin een busje gepakt wat me voor mijn hostel afzette, dus dat was allemaal relaxed. Het was echt bloedjeheet in Darwin, airco is echt essentieel. Mijn hostel was wel prima, en na alles gedumpt te hebben ging ik voor een dutje bij het zwembad liggen, maar werd daar ruw gestoord door een engelse die een watervolleybaltoernooi aan het organiseren was. Bij gebrek aan beter vermaak en een grote behoefte aan een duik besloot ik maar mee te doen, wat wel een goede keuze was, want ik kwam in een team met 1 fransman, 1 amerikaan en 2 nederlandsen en daar heb ik die avond en de dag daarna wat biertjes gedronken, was erg leuk.

Daarna begon de vakantie echt, mijn tour van Darwin naar Darwin via Litchfield en Kakadu national Park (de eerste 3 dagen van mijn tour) waren een groot succes. Enige nadeel is dat omdat Australie zo waanzinnig groot is je heel veel moet rijden en dus ben ik de afgelopen 1,5 week vaker voor 6 uur opgestaan dan in de 2 jaar ervoor bij elkaar. Slapen in de bus lukte soms, maar die eerste paar dagen hadden we een 4wd bus, die ook de onverharde wegen/riviergeulen meepakte, dus dat leverde nogal wat gehobbel op. Het was wel de moeite waard, we zijn naar allemaal vet mooie plekken geweest, wat watervallen (die over het algemeen droog waren omdat ik precies tijdens begin van het Wet-season in Darwin ben, maar er was nog niet genoeg regen gevallen om de rivieren weer te vullen), poelen, aboriginal rock paintings, en verder ook heel veel wild-life, allemaal mooie vogels, heel veel wallabies en een paar krokodillen. Omdat het zo heet was hebben we ongeveer bij elke stop gezwommen, wat erg aangenaam en gezellig was. De groep waarmee ik reis wisselt contintu van samenstelling, want het is een samengestelde reis (3 dagen Darwin-Darwin, 3 dagen Darwin-Alice Springs, 6 dagen ASP-Adelaide), maar een redelijk aantal mensen doet dezelfde tour als ik, dus er is een soort van harde kern ontstaan. Van die harde kern trek ik het meest op met 5 engelsen, ondanks dat er ook 4 andere nederlanders op de tour meezijn. Ze hebben me zelfs al officieel geadopteerd als engelsman, waar ik uiteraard erg trots op ben. De groep is gezellig en erg gevarieerd, maar het bevalt me prima.

Na de drie dagen Darwin verlieten een paar mensen de groep en kwamen er een paar bij, en gingen we door naar Alice Springs. Dat was een kleine 1600 km van Darwin, dus dat is een hoop rijden. De echte geologie komt nu we tropen uitzijn wel boven, ik heb gekano'd door katherine gorge (een miniatuur grand canyon) en ge-outcrop-danced op de devils marbles (filmpje komt op facebook zodra ik toegang heb tot een computer met memorycard ingang).
Verder nog wat minor stops hier en daar (een thermal spa, waar je geen behoefte aan hebt als het buiten al zo heet is, de tropic of capricorn en nog een aantal andere bezienswaardigheden) en nu dus aangekomen in Alice Springs. Ondanks dat het hier een paar graden warmer (35-38) is dan Darwin is het hier eigenlijk wel goed te doen want het is hier niet zo "humid" als in Darwin en verder begin ik ook wel te acclimatiseren. Gisteravond afscheid genomen van 2 "meisjes" (29 en 33) van de tour door met zijn allen uit te gaan, was wel leuk (het uitgaan dan, niet het afscheid nemen).

Vandaag en morgen vrije dagen in Alice Springs en daarna in 6 dagen naar adelaide en dan door naar Sydney. Waarschijnlijk volgt vanuit een van die twee steden mijn volgende update.

Cheers
Bas

  • 26 November 2009 - 02:43

    Martijn:

    Sweet as Bas!

    Lekker warm he! Ik zit in Adelaide nu, maar plans have changed: westkust. Morgen vlieg ik naar Perth.

    Outback is erg mooi, veel plezier daar!

    (sms gehad?)

    Hoije!

  • 26 November 2009 - 13:46

    Tonnie:

    Wat super gaaf! Ik wil ook! :P
    Hier is het ook nog wel lekker weer, zo'n 20 graden :) Veel plezier nog!
    Kus!

  • 26 November 2009 - 17:05

    Irene:

    Jealous! Het regent hier vandaag in Sevilla, volgens mij krijgen we hier zowaar te maken met de ´omgekeerde wereld´... haha

    Kuzzzzz

  • 27 November 2009 - 08:57

    Bauk:

    .... ja nou weet ik het niet meer hoor, sprakeloos gewoon wat een mooie avonturen man!
    geniet er maar flink van voor je t weet ben je weer in dit koudekikkerland!

    xx

  • 28 November 2009 - 23:27

    Oom Henk:

    Weer een te gek verhaal man. Tsja, jij bij 35 graden en wij maar 7 komende week, het is niet eerlijk. Nog even en dan zie je je ouders en Bauk weer, lijkt mij heel apart als je elkaar ziet als je zo ver weg bent. Veel plezier nog, blijf gezond en monter.
    Oom Henk en tante Trees.
    PS: Als ik al die verhalen lees moeten er een aantal slijters in Utrecht toch wel heel blij zijn als je weer terug bent......geintje!!!

  • 02 December 2009 - 08:37

    Francis:

    M'n reiskriebels zijn weer flink aangewakkerd! Wel cool dat je Kakadu NP goed hebt kunnen zien, als ik daar ben is het geloof ik regentijd en zijn er maar een paar stukjes toegankelijk.

    Geniet maar lekker van de warmte daar, hier is het nu een graadje of 3!

  • 02 December 2009 - 10:38

    Nicole:

    Nieuws van Bas, nieuws van Bas, yay!
    Fijn om te lezen dat je reis tot nu toe goed bevalt. Mij bevalt het ook goed dat het nog maar een maandje duurt voordat je *eindelijk!* weer terug bent! :D
    Geniet er van, nog "even"!

    Knuffel!

  • 07 December 2009 - 18:45

    Stan:

    Hee ouwe walibi!
    JEEEJ outcrop-dancing! Verder: zak, ik wil ook zon.
    dikke kus ;)

    en ik verwacht op zijn minst 3 ongeloofwaardige verhalen als je weer terug bent. Kijk er naar uit je weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

bas

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 18525

Voorgaande reizen:

19 Mei 2012 - 24 Januari 2013

Stage @ CSIRO

07 Juli 2009 - 03 Januari 2010

Geologie down under

Landen bezocht: