Het is weer begonnen - Reisverslag uit Perth, Australië van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu Het is weer begonnen - Reisverslag uit Perth, Australië van bas Vogelaar - WaarBenJij.nu

Het is weer begonnen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg bas

20 Mei 2012 | Australië, Perth

Hoi allemaal

Welkom bij Bas Down under 2.0. Aangezien ik pas net vertrokken ben nog niet zoveel boeiends te melden, dus dit is vooral even een algemene inleiding. Ik ben 19 mei vertrokken vanaf schiphol, zit nu net in Australie. Ik ga hier in ieder geval de komende 5 maanden stage lopen bij CSIRO (de australische tegenhanger van TNO). Het was oorspronkelijk een project van 6-8 maanden dus wellicht wordt het nog verlengd, maar dat gaat afhangen van een redelijk aantal factoren. Nadat de stage afgelopen is hoef ik pas in februari terug te zijn in Utrecht, dus blijk ik nog even hangen aan deze kant van de wereld. Ik mik er op om eind januari weer terug te zijn, maar aangezien ik nog geen terugticket geboekt hebt staat dat nog niet helemaal vast.

Dan ook alvast maar een klein stukje verhaal:

Het afscheid op Schiphol was taaier dan verwacht, mede dankzij een hoge opkomst aan mensen die er allemaal zeker van wilden zijn dat ik echt het land uit was: Supernova + Lianne + Kees, daarnaast Michelle, Baukelien en mijn ouders. Naast de ook al geslaagde borrel afgelopen donderdag nog even een extra reminder dat ik eea achter ga laten in Nederland. Maar het wordt nu toch eens tijd om vooruit te gaan kijken. Dus (met de nodige moeite) door de gates, inchecken en het vliegtuig in. 12 uur vliegen is maar saai, zelfs in zo’n hip toestel van Singapore airlines. Ik heb me wel uitgeleefd op Pokémon Silver en zowaar een hele film gekeken. Verder waren de twee stoelen naast mij leeg (sowieso zat het vliegtuig maar halfvol) dus ik heb lekker languit liggen pitten. Singapore airport is een prima vliegveld om je even een paar uurtjes op te vermaken. De overstap tijd was niet lang, dus even internetten, zwemmen en whisky’s keuren, en ik kon er weer tegenaan, voor de laatste 4 uur en driekwartier naar Perth. Daarvan herinner ik me ongeveer een half uur, namelijk 10 minuten opstijgen, 10 minuten vliegtuigvoedsel eten en 10 minuten landen. De rest van de tijd lag ik in coma, best wel prima. De security in Australie stelt nog steeds niks voor, dus daar kwam ik zo doorheen. Vervolgens met enige moeite de juist bus gevonden, die mij recht voor mijn hostel afzette. Daar kwam ik er vervolgens achter dat ik mijn portemonnee in de bus had laten liggen, die kwam gelukkig (na een telefoontje van het hostel) 5 minuten later weer teruggereden. Groot succes was dat geweest, maar ik kom er weer mee weg. Ingecheckt in mijn kamer en tas uitgepakt. Het is een tamelijk tragisch hostel (borden en bestek alleen beschikbaar voor $10 deposit en dat soort grappen), dus dat motiveert extra om snel op zoek te gaan naar een kamer. Verder zou ik het nog bijna vergeten, maar in plaats van de verwachte 22 graden was het alweer 27 graden toen ik het vliegtuig uitstapte. Het grote vernegeren gaat dus snel beginnen.

Net even langs een supermarkt gelopen. Slik, alles is hier echt wel heel duur, dus met die stagevergoeding ben ik nu extra blij. Er zitten twee banken op de hoek van de straat, dus gaar ga ik morgen even langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een account. Verder pak ik denk ik even een bus naar het centrum om daar even een kijkje te nemen en een mobieltje te kopen (er hing een reclame voor mobiel + prepaid kaart voor $20, dus dat zou wel prima zijn). Dinsdag dan de eerste stagedag, hoop dat dat een beetje geslaagd wordt.

Ik ga nu nog even proberen tot half 10 wakker te blijven en dan vind ik het wel mooi geweest, de jetlag repareert vanzelf wel.

Cheers
Bas


  • 20 Mei 2012 - 12:08

    Oos:

    Blij dat je veilig bent aangekomen en alweer lekker portomonnee's op eigen gelegenheid laat rondtouren ;) Goed begin! Ik blijf je volgen!

  • 20 Mei 2012 - 12:44

    Wivine:

    Punten voor het gebruik van het woord vernegeren en fijn om te horen dat je goed aan bent gekomen. :)

  • 20 Mei 2012 - 15:28

    Snood:

    Watch out for dropbears, and have fun!

  • 20 Mei 2012 - 16:05

    Dieuwertje:

    Mooi dat de reis goed verliep. Succes met installeren, en veel plezier!

  • 20 Mei 2012 - 17:42

    Bauk:

    Broertje, hahahahaha je bent toch een held. Wat een machtig mooie start is dat, nouja dat zet de toon zullen we maar zeggen. Ben meer dan blij dat je veilig (?) down under zit. Mis je al verschrikkelijk, gelukkig vandaag de zon, dat hielp een beetje ;-) Vandaag een dikke 20 graden in ons koude kikkerlandje dus de wedstrijd is begonnen (maar ik zet geen hoge prijs op de winst want die staat bij voorbaat vast...!) post maar veel updates, ik zie uit naar volgende!! xx

  • 20 Mei 2012 - 20:02

    Richard:

    Pokemon Silver... dat is een goed/slecht idee!
    Succes met de zoektocht naar een kamer/appartement.

  • 21 Mei 2012 - 09:27

    Bruno:

    Lekker bezig jongen. Succes op je stage morgen!

  • 21 Mei 2012 - 10:06

    Martijn:

    Jongen, heb je weer je portemonnee in de bus laten liggen!

    Maar komt altijd goed eh! :)

    Viel spass!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Stage @ CSIRO

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

Ubud en de laatste loodjes

30 December 2012

Ziek (indrukkwekkend/mooi/zwaar)!

16 December 2012

Full circle

01 December 2012

Helse hitte en paradise beach

31 Oktober 2012

Over vliegtuigen en vliegende walvissen
bas

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 18515

Voorgaande reizen:

19 Mei 2012 - 24 Januari 2013

Stage @ CSIRO

07 Juli 2009 - 03 Januari 2010

Geologie down under

Landen bezocht: